HUREN BIJ NIEUW HOBOKEN?

Stappenplan en Voorwaarden

Stappenplan

Kans maken op zo'n schitterend appartement in hartje Rotterdam centrum? Hieronder vind je het stappenplan van Nieuw Hoboken uitgelegd.

Eind april 2021 gaan de appartementen van Nieuw Hoboken in verhuur. Tot het start verhuur moment kun je een account aanmaken en je voorkeuren aan ons doorgeven. In een aantal stappen hebben wij deze procedure uitgelegd:

Stap 1: Interesse?
Een eigen account is noodzakelijk. Zodra je die hebt aangemaakt ben je klaar voor de volgende stap. We houden je via nieuwsbrieven up-to-date! Zo ben je als eerste op de hoogte!

Stap 2: Voorkeuren
Kies jouw voorkeurswoningen uit. Dit doe je via de woningzoeker, door te klikken op “Woningzoeker” in het menu. Je kunt hier per verdieping de woningen bekijken. Vervolgens kun je de woning toevoegen aan jouw favorieten.
let op dit is nog geen definitieve inschrijving op een bouwnummer.

Vanaf de start verhuur is het definitieve digitale inschrijfformulier beschikbaar. Vanaf dat moment is de definitieve inschrijving pas mogelijk.

Stap 3: Inschrijving
Wil je de meeste kans maken op een woning? Zorg dan dat je jezelf inschrijft in de inschrijfperiode. Inschrijven kan straks online via je persoonlijke woonaccount

Om je kans op een woning te vergroten adviseren wij je om zoveel mogelijk bouwnummers/voorkeuren in te vullen.

Stap 4: Toewijzing
Wij proberen zoveel mogelijk kandidaten het bouwnummer van hun hoogste voorkeur toe te wijzen en streven daarbij naar een zo optimaal mogelijke bezetting van de bouwnummers.

Indien je een woning toegewezen krijgt maken we een RESERVERING voor je op 1 van deze 97 huurwoningen.

Stap 5: DigitaalWoningdossier
Nadat je een RESERVERING hebt ontvangen voor je woning ontvang je van ons een link voor het uploaden van de benodigde documenten. We maken hier gebruik van DigitaalWoningdossier: DigitaalWoningdossier is jouw digitale kluis om persoonlijke gegevens versleuteld op te slaan. Via een DigiD beveiliging, identificeer je jezelf online en verzend je jouw data, veilig en snel. In een paar simpele stappen maak je je eigen relatieprofiel compleet en volg je de status online.

Stap 6: Persoonlijke afspraak
Na toewijzing/reservering en het uploaden van de benodigde documenten maken we een persoonlijke (telefonische) afspraak met je om al je geüploade documenten door te nemen. Pas na de afspraak wordt je volledige dossier voorgedragen aan de opdrachtgever en hoor je binnen enkele dagen of je door de acceptatie heen bent.

Stap 7: Huurovereenkomst
Na acceptatie wordt de huurovereenkomst opgesteld en ondertekend en bespreken we samen wanneer je de sleutels van jouw nieuwe appartement kunt ontvangen.

Voorwaarden

Om in aanmerking te komen voor een huurwoning worden door onze opdrachtgevers een aantal toewijzingscriteria gehanteerd:

  • Minimaal bruto maandinkomen van 3 x de kale huurprijs per maand;
  • Bij twee inkomens telt het tweede inkomen voor 1/3 mee;
  • Je dient te beschikken over een arbeidscontract van minimaal één jaar. Nul-uren-contracten en contracten via een uitzendbureau kunnen niet meegeteld worden. Contracten via een detacheringsbureau worden beoordeeld aan de hand van de voorwaarden;
  • Het is belangrijk dat je geen negatieve BKR-registratie hebt (op te vragen via www.bkr.nl, een printscreen met je naam erop is voldoende);
  • Zijn eerdergenoemde punten niet op jouw situatie van toepassing, maar heb je eigen vermogen? Dan kan dit gedeeltelijk meegerekend worden. Naast dit eigen vermogen dient er altijd een vast inkomen te zijn.

Voldoe je niet direct aan de inkomenseis omdat je een eigen onderneming hebt of omdat je bijvoorbeeld gepensioneerd bent? Dan wordt er bij de inschrijving naar je persoonlijke situatie gekeken en kunnen er aangepaste voorwaarden worden gehanteerd. Hierbij wordt dan o.a. gekeken naar je vast inkomen, vrij beschikbaar eigen vermogen en je jaarrekening om een zekere mate van financiële gegoedheid te kunnen garanderen.

Reservering
Voldoet de woning aan je woonwensen en wil je deze woning graag huren? Vul dan de inschrijvingslijst eind april in je account volledig in. Na de toewijzing heb je de woning gereserveerd en vragen we je dan pas om de stukken/documenten aan te leveren om je als huurder te beoordelen.

Documenten
Graag ontvangen we na de toewijzing/reservering de bijlagen die voor jou van toepassing zijn. Om deze documenten aan te leveren ontvang je van ons een persoonlijke link.

  • veilige kopie identiteitsbewijs, zijnde een geldig paspoort of identiteitskaart zie www.rijksoverheid.nl of gebruik de app KopieID. (van jou en van je eventuele partner);
  • een uittreksel BKR. Op te vragen via www.bkr.nl.
  • kopie van je laatste 3 salarisspecificaties (denk aan het doorhalen van je BSN nummer);
  • bewijs van je laatste 3 loonstortingen op je bankrekening;
  • recente verhuurdersverklaring van huidige verhuurder (indien je momenteel een woning huurt);
  • recente hypotheekhoudersverklaring van de bank (indien je in het bezit bent van een koopwoning);
  • een ingevulde werkgeversverklaring indien je op dit moment in loondienst bent;
  • kopie opgave eventuele alimentatie/ echtscheidingsconvenant (indien van toepassing).

Wanneer zelfstandig ondernemer

  • veilige kopie identiteitsbewijs, zijnde een geldig paspoort of identiteitskaart zie www.rijksoverheid.nl of gebruik de app KopieID. (van jou en van je eventuele partner);
  • een ingevulde accountantsverklaring of soortgelijk document voor ondernemers;
  • een ingevulde inkomensverklaring (eerder het IB60 formulier);
  • recente jaarcijfers;
  • recent gewaarmerkt uittreksel Kamer van Koophandel voor ondernemers.
  • recente verhuurdersverklaring van huidige verhuurder (indien je momenteel een woning huurt);
  • recente hypotheekhoudersverklaring van de bank (indien je in het bezit bent van een koopwoning);

Gepensioneerden

  • veilige kopie identiteitsbewijs, zijnde een geldig paspoort of identiteitskaart zie www.rijksoverheid.nl of gebruik de app KopieID. (van jou en van je eventuele partner);

  • recente AOW strook en/of jaaropgaaf (van jou en van je eventuele partner);

  • recente pensioen strook en/of jaaropgaaf (van jou en van je eventuele partner);

  • 2x bankafschrift met de bijschrijving van de uitkering van de laatste 2 maanden;

  • recente verhuurdersverklaring van huidige verhuurder (indien je momenteel een woning huurt);

  • recente hypotheekhoudersverklaring van de bank (indien je in het bezit bent van een koopwoning);

Indien je samen met een partner gaat huren, dan wordt deze ook getoetst. Dit houdt in, dat hij of zij dezelfde aanvraag gegevens dient in te leveren via het DigitaalWoningdossier. Wil je later een eventuele partner medehuurder laten worden, dan moet je dit apart melden en aanvragen. Heb je iemand nodig die voor je garant staat, dan wordt deze ook getoetst.

Toetsing vindt plaatst op basis van EDR, BKR , Identiteitscontrole en Focum. Indien nodig wordt er contact opgenomen met je werkgever om de intentieverklaring en/of werkgeversverklaring te bespreken.

Het inschrijvingsformulier om uw voorkeur voor een bouwnummer/appartement aan te geven wordt medio april 'open' gezet.
Het is al wel mogelijk om uw documenten aan te leveren.

Definitieve toewijzing van een woning vindt plaatst op basis van een volledig dossier met alle documenten. Diegene waarvan wij de documenten op korte termijn ontvangen kunnen wij ook sneller helpen. Vanzelfsprekend wordt de door jou verstrekte informatie vertrouwelijk behandeld. Het is mogelijk dat je bij ondertekening van de huurovereenkomst een waarborgsom of bank-/ huurgarantie beschikbaar dient te stellen.

Indien je nog vragen hebt, neem dan contact met ons op.
Verhuurteam Nieuw Hoboken: info@hureninnieuwhoboken.nl of tel. 010 414 76 00.